brafitting,  eventy,  społeczność

DOTYKAM=WYGRYWAM!

We czwartek 09.08.2012, w kawiarni Hard Rock Cafe w Warszawie odbyła się konferencja prasowa ogólnopolskiej kampanii społecznej Dotykam=Wygrywam. Organizatorzy kampanii- marka Panache Sport  oraz Fundacja Rak’n’Roll postanowili połączyć siły i rozpocząć uświadamianie kobiet w zakresie samobadania piersi. Kampanię wspiera aktywnie także Akademia Pozytywnej Egoistki.

Akcja ta będzie miała na celu przekonanie Polek do regularnego samobadania piersi oraz badania się pod kątem profilaktyki nowotworów piersi.

Czy wiecie, że rocznie umiera w Polsce na tę chorobę ok. 10 tysięcy kobiet? Przecież to tak, jakby w ciągu trzech lat z powierzchni ziemi zniknął calutki Biłgoraj (z przedmieściami) 🙁 !

Podczas piątkowych  warsztatów brafittingowych, czyli dzień później, zastanawiałyśmy się z paniami – dlaczego właściwie w nas, kobietach, istnieje taki opór materii w tej kwestii. Przecież samobadanie piersi kosztuje nas tak niewiele czasu. Inna rzecz – jak zauważyła jedna z moich rozmówczyń – że kobiety wciąż nie wiedzą jak się badać! Dzisiaj, w dobie Internetu i nieskrępowanego dostępu do innych mediów – wciąż nie mamy (nie chcemy mieć?) tej wiedzy. Inna pani stwierdziła, że spora część lekarzy podczas rutynowych badań ginekologicznych nawet nie proponuje pacjentkom badania piersi, a one same krępują się o nie poprosić. Poza tym problem raka piersi (zagrożenia rakiem piersi), dopóki nie dotyczy nas bezpośrednio – jest często bagatelizowany czy w natłoku codziennych obowiązków – odsuwany na dalszy plan.

Jak zmienić ten stan? Jak namówić kobiety do samobadania piersi by, w razie potrzeby, jak najwcześniej mogły podjąć kroki zmierzające do uratowania swojego życia?

Akcja Dotykam=Wygrywam, która w październiku obejmie swoim zasięgiem całą Polskę będzie świetną okazją ku temu.

Październik to międzynarodowy miesiąc walki z rakiem piersi. W tym też miesiącu do ok. 130 polskich sklepów współpracujących z So Chic! – dystrybutorem Panache Sport trafi nowa, limitowana – różowa wersja kolorystyczna  biustonosza sportowego tej marki.

Do każdego biustonosza zostanie dołączona papierowa zawieszka z logo fundacji Rak’n’Roll oraz informacją, iż 10% z zysków ze sprzedaży tego produktu zostanie przeznaczone na wsparcie działań fundacji.

Blisko 200 zawodowych brafitterek (w tym i ja 🙂 przeszkolonych uprzednio przez Centrum Onkologii w zakresie samobadania piersi (szkolenia odbędą się w Warszawie, Gdańsku, Krakowie i Poznaniu) będzie przekonywać panie, że warto i należy się badać. Będziemy tłumaczyć później kobietom, jak powinno wyglądać takie samobadania, będziemy też udostępniać paniom materiały edukacyjne. Przyznacie mi chyba rację, że nic nie sprzyja takim rozmowom bardziej niż wizyta w sklepie z bielizną i przymiarki w przymierzalni. Dyskretna, taktowna, dobrze przygotowana do takiej rozmowy brafitterka będzie mogła wtedy zdziałać naprawdę dużo dobrego. Dodatkowo w  przymierzalniach sklepów objętych akcją zostaną umieszczone na lustrach naklejki zwierające instrukcję samobadania piersi (naklejki będą zawierać również QR code, dzięki któremu właścicielki smart phonów będą mogły ściągnąć instrukcję na swój telefon).

Zapowiedź tej akcji została ciepło przyjęta i poparta przez obecnych na spotkaniu przedstawicieli mediów, czyli przez  portale internetowe, prasę kobiecą, blogi ( Angora, Avanti, Business Woman&Life, Chip, Chwila dla Ciebie, Cosmopolitan, Creative Magazine, Gazeta Wyborcza/Wysokie Obcasy, groszki.pl, Happy, HOT Moda&Shopping, iBeauty.pl, imprezymijescatrendy.eu,In Style, itsnews.pl, joannatalejko.blogspot.com, Joy, kobieta.dziennik.pl, kozaczek.pl, M jak Mama, Magazyn Mody Intymnej, milionkobiet.pl, modaija.pl, ofeminin.pl, Pani Domu, PAP Life, Podróże, styl.fm, styl.pl, Super Linia, Takie jest życie, TOP MODEL Top Girl, Uroda, Vita, Zdrowie, zeberka.pl oraz  mój skromny blog noszebiustonosze.blox.pl, Biłgoraj, Polska 🙂

 Po formalnej prezentacji założeń akcji była też okazja do dopytania organizatorów o szczegóły:


oraz do ustalenia swojego prawidłowego rozmiaru w biustonoszu sportowym (stanikowe panie doktor z Kliniki Stanika nie miały na sobie tego dnia kitli a sportowe t-shirty):

Podczas tego spotkania miała też miejsce projekcja zabawnego filmiku, który w niekonwencjonalny, zabawny sposób przedstawia, jak należy wykonać badanie palpacyjne piersi. Chętnie pokazałabym Wam ten filmik już dzisiaj, ale ma być promowany w mediach dopiero od 01 października, więc chyba powinnam się powstrzymać 😉

Podsumowując – akcja jest według mnie świetnie pomyślana, potrzebna i bardzo dobrze przygotowywana. Jestem pewna, że zostanie przychylnie przyjęta przez kobiety. Mam nadzieję, że od października jak najwięcej pań weźmie sobie do serca jej przesłanie i będzie je przekazywać dalej. Bo wszystkie powinnyśmy pamiętać, że:

No i jeszcze ploteczki!

Załoga So Chic! prezentowała się imponująco (przy okazji dziękuję za zaproszenie na konferencję):

Spotkanie zaostrzyło apetyty:

Były też znane buzie:

Aaa! Zapomniałabym Was zapytać!

Tak między nami – kiedy ostatnio badałyście swoje piersi?

8 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *